Gratis boekenopvang in de leeftijd van 0 tot 12 jaar!

Bent u nieuwsgierig geworden door deze titel? Lees vooral verder!

Heeft u thuis ook pareltjes van mooie, leuke kinderboeken die smachtend liggen te wachten op een tweede bestemming?!!!

Dan hebben wij het antwoord voor u!

Namens de Willibrordschool en onderstaande ouders willen we deze boeken heel graag liefdevol opvangen en ze een bestemming geven in de boekenkast van de Willibrordschool zodat veel meer kinderen van deze pareltjes kunnen genieten.

Waar gaat het nu om:

Heeft u kinderboeken thuis die niet ouder zijn dan 10 jaar en er nog netjes uitzien zodat ze door meerdere kinderen gelezen kunnen worden?

Dan kunt u deze boeken inleveren op school.

Als we het hebben over kinderboeken bedoelen we:

Leesboeken

Tijdschriften (Zo zit dat, National Geographic Junior, Kidsweek,

Maan Roos Vis, etc.)

Strips (Donald Duck, Goal, Hoe overleef ik, Dolfje Weerwolfje etc.)

Prentenboeken

Gedichtenbundels

Informatieve boeken

U kunt de boeken op ieder moment van de week inleveren bij het inleverpunt van de Willibrordschool. Als deze actie succesvol blijkt te zijn, willen we het voor de komende jaren continueren.

Dit inleverpunt vindt u in de gang tussen de onder- en de bovenbouw. Er staat een boekenkast waar u de boeken kunt inleveren. Het zal duidelijk worden aangegeven.

Wij zorgen ervoor dat de boeken gesorteerd worden en op leeftijd een plekje krijgen in de boekenkast van de school.

Als er boeken zijn die wij niet geschikt achten voor de schoolbibliotheek dan hebben wij een goede andere bestemming voor deze boeken!

Zwerfboekenkast

Er komt een kinderzwerfboekenstation in de school. Hier komen boeken in te staan die de kinderen mee naar huis mogen nemen om thuis te lezen. Deze boeken kunnen teruggebracht worden naar de zwerfboekenkast op school of doorgegeven worden aan andere kinderen zoals vriendjes, vriendinnetjes, neefjes, nichtjes etc.

Deze boeken worden voorzien van een sticker.

Als boeken toch te oud zijn en/of niet voldoen aan de criteria van de school kunt u ze helaas niet meer terugkrijgen maar zorgen we ervoor dat ze een goede bestemming  krijgen in een Kringloopwinkel in Heiloo.

Wij hopen dat u dat kunt begrijpen.

Vindt u bovenstaande ook een goed idee dan zien we uw kinderboeken graag in grote getale tegemoet!

Alvast heel erg bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Team van de Willibrordschool

Mede namens Ingeborg van Ool (moeder van Friso, groep 8)

en Angela Pater (moeder van Milan en Sam groep 6 en 5)