Terugblik studiedag 8 februari

12-02-2016

Afgelopen maandag hebben we weer een studiedag gehad. In de ochtend hebben we onder begeleiding gewerkt aan IPC. Hierin staat het leren van de kinderen centraal. Met elkaar hebben we onderzocht hoe je de doelen op een goede manier formuleert, zodat ook voor kinderen duidelijk is wat we gaan leren. Natuurlijk gaat het hierbij niet alleen om het benoemen van doelen. Het is ook belangrijk om regelmatig over het doel te praten en te bedenken hoe goed jij er al in bent. Wat heb je nodig om nog een beetje beter te worden? Hoe laten we dit zien op onze prikborden?

In de middag hebben we gekeken naar de schoolontwikkeling. Hoe ver zijn we in de ontwikkeling? Wat wordt de volgende stap? We merken dat er ontzettend mooie dingen gebeuren en het belangrijk is om deze stap voor stap te volgen. (Onze valkuil is duidelijk: door ons enthousiasme willen we graag veel meer! Belangrijk dus om dit goed te faseren.)

Ook is de algemeen directeur van stichting Flore, Siebrand Konst, bij een gedeelte van de studiedag geweest. Hij is positief over hoe we de school met elkaar vorm geven en ziet dat er nog veel moois in het verschiet ligt. Hij heeft er vertrouwen in dat de school op een goede manier zal ontwikkelen!

Ondertussen zijn op die dag ook de lampen vervangen en is het Wifi netwerk vernieuwd. Gelukkig verliep dit zonder problemen en hebben de kinderen hier dus weinig last van gehad. Een prima dag dus!