Glitter en glamour op de filmpremière

ingevoerd op 16-12-2014

Leerlingen van groep 8 van zes Flore-scholen hebben op dinsdag 16 december hun zelfgemaakte film in première zien gaan in de megabioscoop JT in Heerhugowaard. Deze zes unieke films zijn helemaal zelfgemaakt door de leerlingen, van synopsis, naar script, floorplan tot montage, en alles onder regie van de leerlingen zelf. Het resultaat is een ‘one-minute’ film over hun eigen school.

De leerlingen van de zes deelnemende scholen hebben de manier waarop zijn de school beleven en waarderen, hún idee van identiteit, verbeeld in een film van 119 seconden.
Het gehele proces van script, storyboards, floorplannen, acteren, opname en montage is door de leerlingen zèlf gedaan, in een tijdsbestek van twee maanden. Het eindresultaat hebben zij op dinsdag 16 december gezien op het witte doek.

Adrie Groot, voorzitter College van Bestuur: ”Dit is een uniek project dat de scholen uitgevoerd hebben. Prachtig om te zien hoe de kinderen worden gegrepen door bijvoorbeeld het camerawerk en hun roeping vinden: ’ik word cameraman!’. Op alle disciplines werd hard gewerkt met dit geweldige resultaat.”

Dankzij de hartelijke medewerking van JT bioscoop in Heerhugowaard werd het mogelijk de première in een heuse bioscoop te laten plaatsvinden. De filmsterretjes, gekleed in gala, werden over de rode loper ontvangen en worden na afloop getrakteerd op een glaasje kinderchampagne.

De deelnemende scholen zijn: Willibrord, Heiloo –De Doorbraak, Warmenhuizen, De Zeppelin en De Tweemaster, Heerhugowaard – St. Michaëlschool Zuidschermer, Het Klimduin in Groet.

Bekijk hier (http://www.stichtingflore.nl/pg-25185-7-87481/pagina/filmproject__-_2014.html) alle filmpjes.
leerlingen Doorbraak in gala naar première leerlingen Doorbraak in gala naar première